تحقیق مقاله مطلب

در مورد دانشنامه فارسی - نت سرا

تحقیق مقاله مطلب

در مورد دانشنامه فارسی - نت سرا

میکروکنترلرهای ATMEGA AVR

مختصری در مورد AVR
زبانهای سطح بالا یا همان HLL (HIGH LEVEL LANGUAGES) به سرعت در حال تبدیل شدن به  زبان برنامه نویسی استاندارد برای میکروکنترلر های (MCU) حتی برای میکروهای 8 بیتی کوچک هستند . زبان برنامه نویبی BASIC و C   بیشترین استفاده را در برنامه سازی دارند ولی در اکثر کاربردها کدهای بیشتری را نسبت به زبان برنامه نویسی اسمیلی تولید می کنند .
ATMEL   ایجاد تحولی در معماری ، جهت کاهش کد به مقدار مینیمم رادرک کرد که نتیجه این تحول میکروکنترلرهای AVR  هستند که علاوه بر کاهش وبهینه سازی مقدار کدها به طور واقع عملیات را تنها در یک کلاک سیکل توسط معماری (REDUCED RISC INSTRUCTION SET COMPUTER)  انجام میدهند واز 32 رجیستر همه منظوره (ACCUMULATORS) استفاده می کنند که باعث شده 4 تا 12 بار سریعتر میکروهای مورد استفاده کنونی باشند.
تکنولوژی حافظه کم مصرف غیر فرار شرکت ATMEL   برای برنامه ریزی AVR  ها مورد استفاده قرار گرفته است در نتیجه حافظه های FLASH  و  EPROM  در داخل مداار قابل برنامه ریزی (ISP)  هستند . میکروکنترلرهای اولیه AVR دارای 1، 2و 8 کیلوبایت حافظه FLASH  وبه صورت  کلمات 16 بیتی سازماندهی شده بودند.
AVR  ها به عنوان میکروهای RISC  با دستورات فراوان طراحی شده اند که باعث می شود حجم کد تولید شده کم وسرعت بالاتری  بدست آید.  

avr 

ای وی آر

جهت دانلود کل مقاله به صورت ورد اینجا کلیک کنید

نظرات 2 + ارسال نظر
امین 1390/03/09 ساعت 10:11 ق.ظ

مرسی خیلی بدردمون خرد

mahsa 1394/06/24 ساعت 03:43 ب.ظ

عاااااالی بود بهترین بود ممنون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد