تحقیق مقاله مطلب

در مورد دانشنامه فارسی - نت سرا

تحقیق مقاله مطلب

در مورد دانشنامه فارسی - نت سرا

تراوین

تراوین یک بازی تحت وب می‌باشد که بازیکن با دیگر بازیکنان به صورت آنلاین بازی می‌کند و کار خود را به عنوان رئیس یک دهکده کوچک شروع می‌کند. هر بازیکن قادر به انتخاب از میان سه نژاد رومی‌ها، گول‌ها و توتن‌ها می‌باشد که هر کدام نسبت به دیگری دارای مزایا و یا معایبی است. در این بازی می‌توان به دهکده‌های دیگر حمله کرد و با آنها جنگید و غنائم بدست آورد و یا دهکده‌های جدید احداث یا تصرف نمود.

ادامه مطلب ...

زغال سنگ

زغال سنگ نام کانی سیاه رنگی است که از پسماند مواد گیاهی دوران های قدیم زمین شناختی تشکیل شده است و به عنوان سوخت و نیز ماده اولیه برخی صنایع شیمیایی برای تولید گاز ، کک ، روغن ، قطران و غیره استفاده می شود . بخش بزرگی از جرم زغال سنگ کربن است . از دیگر ترکیبات زغال سنگ هیدروژن ، نیتروژن ، اکسیژن و گوگرد است . انواع زغال سنگ در دوران های گوناگون زمین شناسی و تحت شرایط مختلفی به وجود آمده اند . تورب ، نخستین مرحله تشکیل زغال سنگ است . پس از آن به ترتیب لینییت ، زغال سنگ قیری و آنتراسیت با درجات مختلف درون داشت مواد تشکیل دهنده قرار دارند .

میکروپروسسور

بعضی ها ممکن است پاسخ دهند: یک کامپیوتر بسیار کوچک.گروهی یک کامپیوتر شخصی رومیزی و باز گروهی دیگر بگویند:کامپیوتری بر روی یک تراشه.وازه میکروپروسسور در صنعت نیمه هادی توسط شرکت Intel ابداع شد.آنها این واژه را برای توصیف یک مدار مجتمع ماشین حساب گونه ی چهار بیتی که تازه طرح کرده بودند به کار بردند.
امروزه میکروپروسسور به آی سی هایی گفته می شود که اساس یک میکرو کامپیوتر را تشکیل می دهند.مثلا کامپیوتر شخصی IBM بر اساس میکروپروسسور Intel 8088 ؛اپل مکینتاش (Apple Macintosh)بر اساس موتورولا Motorola 68000 ساخته شده اند. بعضی سازندگان به کار بردن چند میکرو پروسسور در یک کامپیوتر را مفید تشخیص داده اند.یکی از این میکرو پروسسورها برای کنترل صفحه کلید؛دومی برای پرداختن به عملیات ورودی/خروجی؛سومی برای کنترل وسایل ذخیره سازی انبوه (دیسک گردانها) وچهارمی به عنوان پروسسور اصلی سیستم می توانند به کار روند.
این تکنیک پردازش توزیع شده Distributed Processing نام دارد. بعضی تراشه ههی میکرو پروسسور مدعی اند که خود به تنهایی یک میکروکامپیوتر یک-تراشه ای هستند.زایلوگ ۸۰-Zشامل واحد پردازنده مرکزی CPU یک حافظه از پیش برنامه ریزی شده حاوی نرم افزار سیستم عامل؛حافظه چرکنویس Scratch Pad برای ذخیره سازی موقت نتایج؛مدار منطقی برای ارتباط با پایانه کامپیوترو سه دریچه ورودی خروجی برای کاربردهای کنترل سخت افزار است.
با وجود پیشرفتهای تکنولوژی نیمه هادی و میکروپروسسورها ساختار اصلی کامپیوتر دیجیتال در ۳۵ سال گذشته بدون تغییر مانده است.این ساختار معروف مدل (فون نیومن) از کامپیوتر با برنامه ذخیره شده است.

میکروارگانیسم ها

مقدمه :

بنام او که نامش درمان دلهای خسته، یادش شفای قلبهای شکسته و معرفتش معراج عارفان است. دنیایی که ما در آن زندگی می  کنیم، از میلیون ها سال نوری در عمق فضا گرفته تا هزاران کیلومتر در اعماق زمین از دشت ها و جنگلها و کوهستانها گرفته تا دریاها و اقیانوس های بیکران، همه و همه دارای اسرار ناشناخته و رموز کشف نشده ای هستند، که در ذهن بشر چراها و چگونه هایی را پدید می آورد و پاسخ به این سؤالات یک نیاز اساسی برای هر فرد محسوب می شود. بشر از همان ابتدا درصدد پاسخ به این نیاز خود برآمده است و گام هایی را در زمینه های مختلف علم برداشته است. از زمان انسان اولیه تا انسان غرق در زندگی ماشینی قرن بیست و یکم این اکتشافات به طرق مختلف ثبت شده اند تا همگان از آنها بهره ببرند. ما نیز با بهره گیری از این نتایج و تحقیقات به ثبت رسیده و تلاش خود این تحقیق را گردآوری نموده ایم تا گامی هر چند کوچک در راه بی پایان علم در زمینه میکروارگانیسم ها برداشته باشیم.

ادامه مطلب ...

فلبوتومی درمانی

یادداشتهای مهم

اگرچه دستورالعمل بولتن روش کلینیکی[1] زیر نشان می دهد که از نظر پزشکی یا درمانی درنظر گرفتن خدمات و لوازم مخصوص ضرورت دارد، این نتیجه گیری بر اساس بررسی اطلاعات کلینیکی موجود می باشد، 0شامل نتیجه تحقیقات کلینیکی در نحقیق مشابه ای که در مطبوعات پزشکی منتشر شده است، توصیه های مستدل در مورد سلامتی و بهداشت عمومی و آژانسهای تحقیقالتی در مورد سلامتی، توصیه ها و نظرات مستدل سازمانهای مهم ملی متخصص سلامتی) و به معنی آن نیست که طرح احسان[2] ویژه مفیدتان تحت پوشش خدمات و لوازم خواهد شد. هر طرح مفیدی شامل شرایط ویژة خود در مورد ملحقات و حذفیات باشد. ضروری است که در مورد طرح مفید خود مشورت کنید تا مشخص شود که آیا استثنائات یا محدودیتهای مفید دیگری که در مورد این خدمات و ملزومات کاربرد داشته باشد، وجود دارد. اگر بین این روش یا خط مشی و طرح مفید شما اختلاقی وجود دارد، شرایط طرح مفید شما غالب خواهد بود. در هر صورت دستورات ایالتی قابل اجرا نسبت به طرفهای مطمئن[3] و طرحهای non-ERISA (مثل کلیسا، انجمن و هیئت مدیره مدارس و دولت) که هزینه با خودشان است، اولویت دارد. احکام فدرال در مورد همه طرحها اجرا خواهد شد مگر اینکه به طور اختصاصی مردود شوند.

در خصوص انجمنهای Medicare[4] و[5]  Medicaid، این روش یا خط مشی اجرا خواهد شد، مگر آنکه روشهای Medicare و Meducaid فراتر از این بولتن روش کلینیکی باشد. روشهای M و M فقط در مورد منافعی اجرا خواهد شد که تحت قوانین و مقررات M و M هزینه دشه باشند و برای هیچ کدام از سایر منافع طرح مفید سلامتی اجرا نخواهد شد.

راهنمای موراد تحت پوشش CMS را می توانید در وب سایتی که آدرس آن آمده است، پیدا کنید.



[1] - Clinical Policy Bulletin

[2] - benefit plan طرح احسان = طرح سودمند یا مفید یا اعانه ای

[3] - insured plan

[4] - Medicare برنامه سلامتی که بواسطه آن برخی هزینه های درمانی و بیمارستان افراد کهنسال را دولت یا برخی صندوقها می پردازند.

[5] - Medicaid برنامه سلامتی که بواسطه آن برخی هزینه های درمانی و بیمارستان افراد بی‌بضاعت را دولت یا برخی صندوقها می پردازند.

ادامه مطلب ...